Spårarna

På Spårarna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som Spårarscout om du går i andra eller tredje klass, och var beredd på äventyr redan från första dagen!

Vår spåraravdelning heter Småfåglarna och har möten på tisdagar kl 18:15-19:30. Ledare är Anders, Emilia, Peter, Christopher och Jörgen.

Lägg en intresseanmälan om du eller ditt barn är intresserad av att börja med scouting hos oss!

Välkommen!

Teminens tema

Denna terminen jobbar vi med tema Mat. När terminen är slut kommer scouten få märket Matettan. Vi kommer även hinna med en utfärd och ett läger.

Terminens mål och märke

• För att få Matettan ska du vara med och laga mat på stormkök.
  • Du ska med ledarnas hjälp kunna följa ett enkelt recept och vara delaktig i matlagningen från start till dess att disken är klar.
  • Du ska även känna till vad som gäller kring hygien i samband med matlagning.

Christopher de Flon

Emilia Andersson