Husbygget

16 januari, 2022 av Pernilla Niemi

Sedan vårt förra hus brann ner i april 2019 har det pågått ett arbete med att få till en nytt hus. Det har varit en delvis krokig väg där vi har fått lära oss mycket nytt längs vägen. Learning by doing som är en av våra sju scoutmetoder och punkten  ”att möte svårigheter med ett gott humör” i scoutlagen har verkligen fått tillämpas. Men nu är vi här, där vi så länge längtat efter, att huset äntligen ska börja byggas.

Under hösten gjöts grunden och nu kommer väggar och tak snart på plats. Byggstart skulle redan ha varit, men även snickare kan få covid, så det blev lite förskjutning. Vi hoppas att resten av bygget ska följa plan och då kommer vi ha ett hus till sommaren.

Vi kommer dokumentera bygget så mycket vi hinner och uppdatera med inlägg här på hemsidan. Ni som går förbi Kölnåsgatan 61 kommer också kunna se bygget växa fram på plats.