Hyra vårt hus

Nu är det återigen möjligt att hyra vårt scouthus för möten och kalas. Huset är nybyggt, och alla inventarier är från 2023.

Det som ingår när ni hyr vår stuga är ett stort kök, en samlingssal, en stor hall och två toaletter. Stugan är lämplig för kalas, möten och andra sällskap. Här finns porslin och sittplats åt cirka 30 personer. Använder man både kök och samlingsrum så finns plats för fler gäster.

Köket är fullt utrustat med spishäll, dubbla ugnar, micro, kyl/frys, diskmaskin, kaffebryggare och vattenkokare. Här finns också porslin, dricksglas, vinglas, bestick, tillbringare och termosar. I köket finns också två stora köksbord med 14 stolar.

I anslutning till samlingssalen finns ett förråd med bord och stolar som räcker till att duka upp till de ca 30 personer som ryms för sittande middag.

Huset har en rymlig hall med avhängingsmöjligheter och här finns också två toaletter, varav en är tillgänglighetsanpassad.

I hyran ingår också tillgång till internet via fiber. Både i köket och samlingssalen finns väggar som det är möjligt att projicera på. (Projektor ingår dock inte i hyran)

För att göra en bokningsförfrågan av huset så vill vi att ni fyller i vilka datum och tider ni önskar hyra. och fyller i alla uppgifter så kommer vår uthyrningsansvarig att höra av sig till er. Tänk på att det ska vara tyst på utsidan av huset senast klockan 22 och det ska vara utrymt senast klockan 00.

Den som hyr och är ansvarig under hyresperioden ska vara minst 25 år. Utöver hyran tas en diposition om 1000 kr ut vid hyrestillfället som återfås efter att nyckel lämnats åter och avsyning av huset skett.

Här nedan finner ni några prisexempel på olika hyror:
Barnkalas, 4 timmar:  800kr
Kalas/fest/Möte heldag, vardag: 1500 kr
Fest (fredags- eller lördagskväll med möjlighet att städa dagen efter), eller heldags aktivitet under helg: 3000kr

Medlemmar i kåren har rabatt på priserna.

Bokningsförfrågan

Vill du göra en bokningsförfrågan? Skicka mail till uthyrning@scoutkarenengelbrekt.se med följande information:

Din e-postadress:
Namn:
Födelseår:
Telefonnummer:
Jag vill ha tillgång till huset från: åååå-mm-dd kl
Jag vill lämna huset: åååå-mm-dd kl
Vad ni ska göra under hyrestiden (t.ex. barnkalas, fest, möte):
Beräknat antal personer:
Är du eller någon familjemedlem medlem i Scoutkåren Engelbrekt,
om ja vem?:

Vänligen ta med alla uppgifter ovan i ditt mail!

Undrar du kanske över något annat, så går det utmärkt att maila din förfrågan till uthyrning@scoutkarenengelbrekt.se.

Observera att bokningen inte är definitiv förrän du mottagit bokningsbekräftelse och att vi förbehåller oss rätten att neka förfrågningar.