Sommarläger!

5 juli, 2021 av Pernilla Niemi

Här finns den information som gått ut till alla deltagare via mejl.

Vi kommer vara 26 scouter plus ledare som åker på läger i sommar! Det tycker vi är väldigt roligt! Här kommer kompletterande information om samlingsplatser, tider och en packlista. Är det något som är oklart så hör av er till någon av ledarna.

Vi kommer att ha två olika samlingsplatser på torsdagen beroende på ålder på barnen.
Scouter födda 2008, 2007, 2006 och 2005 samlas i ”Krysset” klockan 10:00. Samlingsplatsen är i vägskälet vid korsningen Sävhultsvägen/ Östergårdsvägen, Hindås enligt denna koordinat https://goo.gl/maps/jwxBeHxZHzhaKZeN9

Scouter födda 2010 och 2009 samlas i ”Dämmet” klockan 10:30. Vägbeskrivning till Dämmet

Alla scouter behöver ha med sig torsdag lunch som matsäck!

Packlista 3 dygn. Tänk på att scouten själv ska kunna bära sin packning ungefär 1 km. Alla saker ska vara i ryggsäcken eller sitta fastspända på utsidan. Vi fraktar alla packning till ön med båt och då kan det skvätta vatten, tänk därför på att packa vattentätt, speciellt sovsäckar som kanske är på utsidan ryggsäcken. Det går utmärkt att ta en plastpåse/sopsäck runt den.

På ön finns ingen el och därför ingen möjlighet att ladda telefoner. Ledare kommer vara kontaktbara om ni behöver nå oss eller vi behöver nå er. Men scouterna får gärna lämna sina telefoner hemma. Vi tar inte ansvar för telefoner och eventuella skador som kan uppstå på dem.

Sjukdom
Alla som kommer till lägret ska ha varit friska och symptomfria i två dygn innan lägret, det gäller såväl scouter som ledare. Om någon uppvisar symptom på lägret så kommer vi hålla den personen avskild från resten av gruppen och kontakta anhörig för skyndsam hämtning.

Hemresa
Alla scouter åker hem på söndagen och då sker hämtningen vid Dämmet.

För scouter födda 2010 och 2009 är det tiden 14:00 som gäller.
Övriga åldersgrupper hämtas klockan 14:30. Har du scouter att hämta vid båda tiderna så välj den senare tiden!

Kontaktuppgifter innan och under lägret
Pernilla ordforande@scoutkarenengelbrekt.se, 0704-886920
Jörgen jorgen@scoutkarenenglebrekt.se, 0722-094755 (äventyrare och utmanare)
Ellinor ellinor.malmborg@gmail.com, 0739-064935 (upptäckare)