Velj!24 är ett läger för scouter i västra Sverige.

När? 28/7 – 3/8 2024
Var? Kragenäs lägerområde utanför Tanumshede i Bohuslän
För vem? Alla scouter födda 2014 eller tidigare kan anmäla sig för att åka med oss på lägret
Pris? 2500 kr plus resekostnad på ca 400 kr

Ni tar tillsammans med ert barn beslutet om att er scout klarar att följa med en vecka på läger. Har ni frågor och funderingar om vad det innebär så är ni välkomna på föräldramöte torsdagen 22 februari klockan 18. Då kommer vi att informera om hur det går till och vad vi förväntar oss av de scouter som åker med.

Kostnad för lägret är 2500 kr plus resekostnad. Resekostnaden är inte känd ännu, då det beror på hur vi kan samordna med andra kårer utifrån hur många anmälda vi blir, men räkna med ca 400 kr.

Lägeravgiften betalas in i två steg, först betalas 1000 kr in ihop med att anmälan görs, senast den 22 mars. Resterande lägeravgift och resekostnad betalas in senast 31 maj. Mer information om det kommer. Avgiften betalas till kårens bankgiro 503-1430 eller swish till 1234 149696. Märk betalningen med namn på deltagaren. Anmälan är bindande.

Vill man åka med som förälder så är det möjligt. Det är samma kostnad, 2500 kr plus resa och man anmäler sig genom att fylla i ett eget anmälningsformulär.

Mer information om restider, packlista, förträff etc kommer under våren till de som anmält sig.

Har ni några frågor? Ta med dem till föräldramötet, prata med ledarna på avdelningen, eller kontakta Pernilla, ordforande@scoutkarenengelbrekt.se, 0704-886920